Как да търсим правилно в Google

 

Кой от вас не е търсил нещо спешно и набързо в Гугъл?

Създадена през 1998г  Корпорацията е дъщерна  на Alphabet Inc. специализирана основно търсенето в Интернет, но притежаваща подразделения за изчисления в облак, електронна поща (Gmail), уеб приложения за географски карти, сканиране и архивиране в дигитален вид на книги и много други. Нейната мисия е „да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна за всеки“.

Можем ли да търсим правилно в гугъл и от какво се обуславя заветното търсене. Трябва ли да обръщаме специално внимание на ключови думи и фрази или е напълно в реда на нещата да питаме Гугъл цели изречения, че дори и пасажи?

Знаем ли какво представляват т.нар. stop words , използваме ли ги или ги избягваме?

Търсете информация с правилния въпрос!

Ако някога, някъде чуете, че “небето не е синьо” и поискате да се допитате до Гугъл – внимавайте какво точно ще го попитате, защото той, противно на всеобщото мнение, не е всезнаещ. Няма да успее да ви помогне оптимално, ако не го попитате както трябва. А при общуването с него има немалко правила. 

За подаването на правилен въпрос (заявка за търсене) към Google, е добре да изберете от два подхода:

Най-добрият вариант да  започнете търсенето е като кликнете на линка „Разширено търсене“, който стои най-отдолу на Google страниците .

Тази опция ви позволява да търсите „всички думи“ за  определени фрази или само за специфична ключова дума. Може също така да решите колко резултата искате да ви се появят на страница, на какъв език и какъв тип файл искате да търсите, като всичко това  е подредено в  отделни  менюта за улеснение на потребителите.

Ако искате да търсите в Google съпоставителна информация за два различни телефона, например,  просто въведете и двете думи.

Вместо ключовото в случая „или“ можете да използвате символа |, като например: Samsung j5 | Samsung j6. Тук “и” би се явила дума, която така или иначе не бива разпозната и/или носеща дивиденти за търсенето ви.

При търсене на конкретни фрази – поставете ги в кавички, за да имате шанс за оптимални резултати.

Символът „+“ включва в търсенето така наречените „stop words“. Например: „кафе +чаша“.  Но ако искате при търсенето ви да присъства точно определенa дума, също сложете „+“ пред нея – кафе чаша + термос

Можете също така да поискате от Google да довърши дадено изречение. Например: “Най-добрите за моята дигитална реклама са…” Тук Гугъл категорично би казал “Дизайн Център България!”

Ако търсенето ви е за телефон, например,  но в определена ценова рамка, то тогава можете да настроите търсачката да ви изкара резултати на модели, които струват толкова, колкото е бюджетът ви -  между 300 и 500 лева. Просто напишете: “телефон 300лв 500лв”.

Google разпознава 13 основни типа файлове чрез разширеното си търсене, включително Microsoft Office документи,. Можете да търсите за всякакъв тип документи, определяйки типа файл. Например: software filetype:pdf.

Google разполага с няколко много сериозни “оръжия” за търсене.

Например „intitle“ търси единствено посочена дума в  заглавието на страниците.

Пробвайте с „intitle“:telephone. Ще ви бъдат изкарани страниците, в чието заглавие се съдържа думата телефон

Търсачката не прави разлика между големите и малките букви, така че пишете както поискате – оценки при сърч в Гугъл – няма

Искате ли да видите колко са линковете, сочещи  към даден сайт? Въведете link:името на сайта. Например  link:www. https://designcenter.bg/bg/

Можете да откриете страници, които търсачката смята, че са близки по съдържание, използвайки related: името на страницата. Например related: www.instagram.com  ще ви покаже страници подобни  на нея.

Думи като „аз“, “и“, „после“, „ако“ , “той”, “тя” и прочее се игнорират от търсачката. Тези думи се наричат „stop words“.

Ако „стоп дума“ е включена във фраза, оградена с кавички, то тя ще се отчита при търсенето, но това крие риска Гугъл да не ви предостави информацията, от която имате нужда, примери:

-        “Мога ли аз да боядисам косата си?” – ще доведеде до резултати за боядисване на косата, но не задължително в домашни условия...

Единственото ни обобщение би могло да бъде сведено до: ако търсите както трябва в Гугъл – можете да откриете цялата информация, която ви е необходима.

Не е необходимо да сте запознати с всеки похват и/или метод на търсене – ние имаме специалистите, от които имате нужда ;-)