Мисия хаштаг е мисия почти на живот и смърт в една дигитална епоха.
Епоха, в която, ако не си запознат из основи с технологичния бум, биваш автоматично сложен в графа “изоставащ”.
И не, въпросът далеч не е толкова в това, което знаеш, колкото в това, което трябва да потърсиш и начинът, по който да го направиш. Можем ли да “сърчваме” правилно? Тема, за която трябва да следите следващите статии в блога ни, защото днешната тема е негово Величество #Хаштагът!
Хаштаг е използван за пръв път на 27-ми август 2007 година и до днес остава предпочитан начин от милиони хора за отбелязване на основното в постовете им и за печелене на лайкове, коментари и последователи.
Бил е използван от Крис Месина, за да следи разговор в Туитър: Месина предложил да се използват хаштагове, за да е по-лесно следенето на дискусиите и намирането на конкретна информация, но от социалния гигант го пренебрегнали.За сметка на това, обаче, Крис не се отказва и продължава да използва хаштагове самосиндикално, като многожество хора започват да го копират и накрая “ефектът на снежната топка” е на лице. След набирането на популярност на хаштага, много хора проявяват интерес към Месина, питайки го защо не се възползва от богатството, което може да му осигури патентът, но истината е различна от това, че Крис не желае да го патентова, а тя е, че за да може да се патентова нещо е необходимо то да бъде изобретение, машина, дизайн или процес, а хаштагът не спада към нито една от тези категории, въпреки, че в последните години се водят дискусии дали не е вид процес – ще следим под лупа тази дискусия.
Базирайки се на тези данни днес можем да открием неизброимо количество сайтове, приложения и платформи, които предлагат анализ на данни от използването на хаштаговете и ни предлагат подробна и отбрана статистика за всеки един хаштаг поотделно, като ние можем да изберем и предпочетем тези, които ще ни свършат работа за конкретния пост, който искаме да популяризираме. Според същите тези анализатори 10-те най-разпространени хаштага за 2022 година, до края на август са, както следва:
- #love (2.1B posts)
- #instagood (1.5B posts)
- #fashion (1B posts)
- #photooftheday (988M posts)
- #art (888.6M posts)
- #photography (864.7M posts)
- #instagram 828M posts)
- #beautiful (792.1M posts)
- #picoftheday (692.8M posts)
- #nature (696.4M posts)
Направете заедно с мен един експеримент: подберете два от 10-те най и ги потърсете, в която решите социална мрежа, а след това споделете в коментари под статията колко резултата са ви излезли с тях: убедена съм, че за по-малко от месец популярността им се е увеличила с поне 15%, спрямо денят, към който са горните данни.
Независимо коя е любимата ви социална платформа – правилните хаштагове ще ви помогнат веднага и безпроблемно да намерите това, което търсите и ви е необходимо.Във Фейсбук слагаме хаштаг върху видеата и постовете си, за да използваме оптимално търсачката.Същото улеснение от страна на хаштаговете, ще открием и у другите продукти на Мета и не само. Както вече споменахме – хаштагът се е “зародил” в туитър, а към момента няма социална платформа, която да не го е интегрирала. Ето само няколко примера:
Hashtags в Facebook:
Както във всяка социална медия, така и във Фейсбук хаштаговете са важни. Специфичното тук, е че те не бива да са повече от 2-3 за разлика от Инстаграм например, защото води до по-малко ангажирана аудитория: правилото във Фейсбук и за групи, и за страници е: публични постове, малко хаштагове, но конкретни!
Hashtags в Instagram:
При Инстаграм нещата с хаштаговете не изглеждат по същия начин: в най-голямата мрежа за споделяне на снимки, хаштаговете биха могли да са максимум 30 – правило наложено от самата платформа. Допреди известно време, ако броят на хаштаговете биваше превишен – публикацията просто се качваше без текст и хаштагове, но с едни от последните ъпдейти това се промени и за улеснение на потребителите Инстаграм вече автоматично ни предупреждава, че сме надхвърлили допустимия лимит и трабва да редуцираме броя на хаштагове в публикацията си, иначе същата не би могла да се качи. Според проучвания, средната ангажираност на хората в Инстаграм на всеки 11-12 хаштага е над 12%, което прави повече от двойна ангажираност при използване на правилните хаштагове при определени постове за максималния лимит от 30 броя.
Hashtags в LinkedIn:
По отношение на хаштаговете Линкедин се доближава повече до Фейсбук, но тук от съществено значение е това хаштаговете да бъдат строго профилирани и насочени към конкретният професионален профил било то на физическо лице или бизнес. Препоръчително е да се използват не повече от 1 до 2 хаштага, които обаче да са съвсем конкретно насочени към това, което искаме да кажем с конкретния пост. Внимавайте особено много с използването на хаштагове в Линкедин, защото там те се използват сравнително отскоро и хората търсят строго насочени хаштагове.
Hashtags в Twitter:
Що се отнася до Туитър – колкото повече хаштагове използвате там, толкова по-голям шанс за повече ре-туитвания имате: при публикация с 2 до 4 хаштага видимостта на поста ви е приблизително 22%: колкото повече хаштагове – толкова певече видимост и ре-туитвания, респективно – ангажираност.
Мисия #ХАШТАГ е мисия, която не бива да бъде пренебрегвана, защото е мисия на бъдещето.
#Рекламата ви е наша мисия!