Уеб дизайн и реклама

7 задължителни елемента за създаване на най-добрия дизайн на уебсайт

Най-голямото погрешно схващане за добър уеб дизайн е, че той трябва да е „красив“. Много компании и собственици на сайтове основно обръщат внимание на „красивия“ дизайн, забравяйки за принципите на изграждане на информация на сайта. Резултатът е сайт, който не е удобен за потребителите, не се харесва от други дизайнери и не работи добре за бизнеса.

Един от важните принципи за създаване на най-добрия дизайн е йерархията.

Йерархия в уеб дизайна – правилата за подреждане на елементите в сайта. При създаването на йерархия винаги се взема предвид визуалното възприятие на потребителя.

Структурата на сайта трябва да е проста и удобна за ползвателя. За да създадете ясен сайт, трябва да се придържате към определени правила, които ще помогнат на потребителя да не се обърка в голямо количество информация.

По-долу ще анализираме самите правила, които трябва да се имат предвид при разработването на дизайн и които ще ви позволят да получите този „най-добър“ дизайн.

1. Размерът има значение

Размерът- един от основните принципи за изграждане на правилната структура на сайта. За да привлечете вниманието върху който и да е елемент, направете го по-голям. Второстепенните обекти правете по-малки.

Пример за това може да видите в онлайн магазините. На такива страници първото нещо, което ви хваща окото, е самият продукт. Други елементи изглеждат по-малко видими.

2. Цвят
Цветът играе важна роля в човешкото възприемане на информацията. Ключът тук е да се постигне баланс. Не претоварвайте видимата област със съдържание с множество цветове.

Съществува риск потребителят просто да бъде „уплашен“ от агресивна цветова комбинация и да не може да извърши целевото действие. По-добре е да използвате един акцентен цвят и два вторични. В този случай винаги е ясно къде се намира най-важната информация.

Предварително трябва да обърнете внимание на фирмената идентичност или поне на логото. Ако имате корпоративна идентичност, трябва да изберете цветова схема според нея. И ако има разработено лого, опитайте се да използвате цветовете за сайта, които присъстват в него.

3. Типография
Типографията формира правилното възприемане на текстовата информация в сайта. За да създадете най-добрия дизайн, не е достатъчно да играете с шрифтове, трябва да изградите йерархия с текст и изобщо не е необходимо да използвате няколко различни шрифта. Достатъчно е да изберете един и да промените само размера и стила. С тази техника страницата няма да бъде претоварена и текстът ще се възприема лесно в последователен ред. В противен случай читателят, оплетен в дебрите на неразбираемо изграден текст, просто ще напусне страницата.

4. Свободно пространство
Във всички съвременни дизайни винаги трябва да има свободно пространство. Често срещана грешка в дизайна е пренебрегването на бялото пространство между обектите. Трябва да има достатъчно въздух на сайта, оставете съдържанието така да се каже да „диша“.

Няма нужда да се страхувате, че допълнителното пространство ще отблъсне потребителя и информацията ще изглежда скучна. Напротив, такъв подход в дизайна ще помогне за визуално диференциране на съдържанието и ще улесни възприемането!

5. Групиране
Групирането е неразделна част от визуалното възприемане на съдържанието на сайта като цяло. За да може потребителят по някакъв начин да разграничи информацията, е необходимо да групирате елементите в отделни блокове. Тук можете да приложите правилото за вътрешно и външно: отстъпите между обектите вътре в блока трябва да са по-малки от външните. Потребител, намиращ се на сайта, подсъзнателно ще групира данните и съответно ще бъде по-лесно да ги възприема.

Сайтовете с ясно изразено групиране, като правило, имат много текстова и графична информация.

6. Z модели
Контролирайте вниманието на потребителя. Информацията се чете по определена схема, повтаряйки изписването на буквите "Z" и "F".

Z-моделът води окото отляво надясно, като се започне с логото. След това надолу по диагонал и след това към заглавието на следващия блок - също отляво надясно. Този модел може да се повтори няколко пъти на сайта. Най-често се използва за целеви страници с малко количество информация.

F моделът, подобно на Z модела, започва отляво надясно. След това се спуска малко и повтаря движението. Използва се на сайтове с подравняване на съдържанието от лявата страна с много заглавия и текст.

7. Златно съотношение
Златното съотношение помага да се изгради правилното съотношение на елементите. Схемата на златното сечение е разкрита математически. Определя благоприятното подреждане на елементите за възприемане на информацията от потребителя. Използвайки златното сечение, можете правилно да изградите пропорциите на обектите.

Общи съвети как да създадете перфектния дизайн:

За да създадете компетентна йерархия на сайта, трябва да запомните, че всички елементи трябва да бъдат добре комбинирани един с друг.

- Цялата информация, която ще бъде публикувана на сайта, трябва да бъде подготвена предварително. Прототип, текст, изображения - всичко това трябва да е на мястото си, преди да започне работата.
- Цялото съдържание трябва да има последователна структура. Разделете цялата информация на няколко нива – от най-важното до най-малко значимото.
- Опитайте се да не претоварвате сайта с декоративни елементи. Ако се добави някакъв детайл, за да се разкраси сайта, по-добре е да го премахнете.

За да създадете дизайн, който ще се хареса на повечето потребители, на първо място, разбира се, трябва да помислите за удобството. Всички горепосочени правила работят добре, ако се спазват като цяло с всеки етап от разработката на уебсайт. В крайна сметка нашите бонбони, освен красива опаковка (дизайн), трябва да имат и вкусен пълнеж (оформление, програмиране, съдържание и т.н.)!

Ако сте успели да създадете такъв ресурс - поздравления! Вие сте собственик на перфектния сайт !! А, ако имате нужда от помощ, можете да поръчате разработката на сайта от нас. Нашите специалисти ще извършат пълен набор от услуги и ще се съобразят с всички ваши желания!